اصول بازاریابی

در این وبلاگ در مورد الفبای بازاریابی صحبت خواهیم کرد.

اصول بازاریابی

در این وبلاگ در مورد الفبای بازاریابی صحبت خواهیم کرد.

  • ۰
  • ۰

در یک زنجیره‌ی تامین، کلیه‌ی فعالیت‌ها، سازمان‌ها و اقداماتی که قبل از سازمان ما رخ می‌دهد را فعالیت‌های بالا دستی و یا صنایع بالا دستی و یا Upstream Activities می‌گویند. اینها سازمانها‌، نهادها، افراد حقیقی و حقوقی هستند که قبل از عملیات ما، در حال فعالیت هستند. کلیه عملیات و فعالیت‌هایی که بعد از سازمان ما روی ‌می‌دهد را فعالیت‌های پایین دستی و یا صنایع پایین دستی و یا Downstream Activities می‌گویند. به عنوان مثال در صنعت نفت فعالیت‌های اکتشاف و استخراج، صنایع بالا دستی هستند، بهره برداری از خود نفت صنعت نفت می‌شود و فعالیت‌های پتروشیمی و تبدیلی صنایع پایین دستی هستند. در هر کسب و کار نقطه مرکز این زنجیره، خود آن کسب و کار قرار می‌گیرد. صنایع بالا دستی و پایین دستی به چندین رده و یا Tier تقسیم بندی می‌شوند. نزدیک ترین تامین کننده به ما همیشه تامین کننده رده اول و یا First Tier Supplier خوانده می‌شود و نزدیکترین مشتری به می‌شود مشتری رده اول و یا First Tier Customer. قیمت تمام شده ملزومات ما توسط تامین کننده رده اول مشخص می‌شود و درآمد ما از بابت کالاهایی که به مشتری رده اول می‌فروشیم حاصل می‌شود و از این رده به بعد پولی بدست نمی‎‌آید. آقای ادوارد دمینگ می گوید:

" از طول و عرض زنجیره تامیین خود بکاهید."

زیاد بودن طول زنجیره تامیین نشانه‌ی تعداد بالای دلال‌ها و واسطه‌ها چه در بخش بهای تمام شده و چه در بخش قیمت فروش است. این موضوع باعث کم شدن سود کسب و کار اصلی می‌شود.

  • ۹۴/۱۰/۰۷
  • نوید یمینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی