اصول بازاریابی

در این وبلاگ در مورد الفبای بازاریابی صحبت خواهیم کرد.

اصول بازاریابی

در این وبلاگ در مورد الفبای بازاریابی صحبت خواهیم کرد.

  • ۰
  • ۰

 حال بپردازیم به این که چه عواملی بر تعیین قیمت در بازار تاثیر دارند. اولین عامل مهم مشتریان هستند. آیا مشتری پول کافی برای خرید و تقاضای محصول دارند؟ این خود یک عامل مهم است. مورد دوم رقبا هستند. رقبا با زیر فروشی، با کم کردن قیمت، با دادن انگیزه‌های خرید می‌توانند در قیمت تاثیر داشته باشند. مورد سوم دولت‌ها هستند. دولت‌ها در زمانی که کالا جنبه‌ی تعزیراتی پیدا می‌کنند و کالاها یک اهمیت خاصی در سبد مصرف کننده پیدا می‌‌کنند به طور مستقیم در تعیین قیمت دخالت می‌کنند. مورد بعدی بهای تمام شده ملزوماتی است که شرکت‌ها از آنها برای تولید محصول استفاده می‌کنند. و مورد آخر اعضا کانال توزیع هستند. اگر اعضا کانال حاشیه سود زیادی بخواهند و یا مواردی را درخواست کنند که قابل ارائه و یا پرداخت نباشد، این خودش می‌تواند مسئله ساز باشد.

  • ۹۴/۱۰/۰۸
  • نوید یمینی

استراتژی‌های تعیین قیمت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی