اصول بازاریابی

در این وبلاگ در مورد الفبای بازاریابی صحبت خواهیم کرد.

اصول بازاریابی

در این وبلاگ در مورد الفبای بازاریابی صحبت خواهیم کرد.

  • ۰
  • ۰

هر کسب و کاری سه هدف اصلی دارد (شکل شماره یک) :

1-     بقا یا Sustainability

هر سازمان باید اول در بازار باقی بماند و حضور داشته باشد و در چرخه رقابت بماند. هر استراتژی که بقای سازمان را به خطر اندارد ممنوع است. همیشه وقتی طرح، موضوع و یا برنامه‌ای را بررسی می‌کنیم اولین چیزی که در نظر می‌گیریم، این است که مطمئن ‌شویم  آن موضوع بقای سازمان را به خطر نمی‌اندازد.

2-    سودآوری یا Profitability

همیشه هر کسب و کاری به دنبال سودآوری است. دنیا دنیای بده و بستان Trade off است. سود می‌رسانی و سود دریافت می‌کنی.

3-     رشد یا Growth

این یک هدف مهم برای شرکت است که نباید آن را با توسعه فیزیکی یا Expansion اشتباه گرفت. امروزه شرکتها یک شعار ساده دارند:

اندازه فیزیکی کوچک، کسب و کار بزرگ

Small in Size, Big in Business

امروزه شرکت‌ها سعی می‌کنند با استفاده از اهرم‌های جدید مانند تجارت الکترونیک، مارکتینگ، برند سازی، وفاداری مشتریان و غیره، نیازشان را به منابع انسانی غیر بهره‌ور به حداقل برسانند و در عوض نیروی بهره‌ور را حفظ کنند. شاید اندازه فیزیکی شرکت حفظ شود ولی شرایط کسب و کارش بزرگتر می‌شود و همچنین با حذف نیروی کار غیر بهره‌ور، سود‌آوری شرکت بیشتر می‌شود.

شکل شماره یک- اهداف اصلی کسب و کار

  • ۹۴/۰۸/۱۰
  • نوید یمینی

Growth

Profitability

Sustainability

بقا

رشد

سودآوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی