در کتاب استانداردهای پذیرفته شده بینالمللی بازاریابی Internationally Accepted Marketing Standards که تعریفی است که توسط موسسه IIMP ارائه شده است آمده است که: بازاریابی علم و فنی است که مسئول
1- درک نیازها، خواستهها و انتظارات مشتریان در بازار هدف است. این موضوع به چرخه بازارشناسی تأیید دارد.
2- تطبیق این نیازها، خواستههائ انتظارات مشتریان با منابع و توامندیهای سازمان که یه تحقیق و توسعه (R&D) اشاره دارد.
3- ارائه یک محصول( کالا و یا خدمات) ارزشمند به مشتری
4- ایجاد رابطهای پایدار و سودآور برای سازمان و مشتری که به آن بازارداری میگویند.
پس یک مدیر مارکتینگ باید مفاهیم مدیریت محصول را بداند. توزیع و کانالهای توزیع را بشناسد. قیمت گذاری حسابداری بهای تمام شده محصول با اشراف بر زنجیره پورتر را بداند. مدیر مارکتینگ مسئول برندسازی و مدیریت برند، فرهنگ سازی سازمان و ترویج محصول و مدیریت ارتباط با مشتری است. همچنین باید مفهوم مزیت رقابتی را خوب درک کند و در آخر مسئول توسعهی کسب و کار و سازمان و سود آوری است. در نهایت میتوان گفت بازاریابی ستون فقرات کسب و کار است.