اصول بازاریابی

در این وبلاگ در مورد الفبای بازاریابی صحبت خواهیم کرد.

اصول بازاریابی

در این وبلاگ در مورد الفبای بازاریابی صحبت خواهیم کرد.

  • ۰
  • ۰

در کتاب استانداردهای پذیرفته شده بین‌المللی بازاریابی Internationally Accepted Marketing Standards که تعریفی است که توسط موسسه IIMP ارائه شده است آمده است که: بازاریابی علم و فنی است که مسئول

1-     درک نیازها، خواسته‎‌ها و انتظارات مشتریان در بازار هدف است. این موضوع به چرخه بازارشناسی تأیید دارد.

2-     تطبیق این نیازها، خواسته‌هائ انتظارات مشتریان با منابع و توامندی‌های سازمان که یه تحقیق و توسعه (R&D) اشاره دارد.

3-     ارائه یک محصول( کالا و یا خدمات) ارزشمند به مشتری

4-     ایجاد رابطه‌ای پایدار و سودآور برای سازمان و مشتری که به آن بازارداری می‌گویند.

پس یک مدیر مارکتینگ باید مفاهیم مدیریت محصول را بداند. توزیع و کانال‌های توزیع را بشناسد. قیمت گذاری حسابداری بهای تمام شده محصول با اشراف بر زنجیره پورتر را بداند. مدیر مارکتینگ مسئول برندسازی و مدیریت برند، فرهنگ سازی سازمان و ترویج محصول و مدیریت ارتباط با مشتری است. همچنین باید مفهوم مزیت رقابتی را خوب درک کند و در آخر مسئول توسعه‌ی کسب و کار و سازمان و سود آوری است. در نهایت می‌توان گفت بازاریابی ستون فقرات کسب و کار است.

  • ۹۴/۰۸/۱۸
  • نوید یمینی

مفهوم بازاریابی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی