اصول بازاریابی

در این وبلاگ در مورد الفبای بازاریابی صحبت خواهیم کرد.

اصول بازاریابی

در این وبلاگ در مورد الفبای بازاریابی صحبت خواهیم کرد.

  • ۰
  • ۰

زمانی که در حال بازار شناسی هستیم، نتیجه و خروجی کار ما، سه گروه بازار خواهد بود.

  •  Established Markets ما در تحقیقات شناخت بازار، خواهیم فهمید که بازارهایی از قبل به وجود آمده‌اند و در دسترس هستند. به عنوان مثال فرض کنید یک شرکت می‌خواهد یک نرم‌افزار حسابداری تولید کند در بازار شناسی متوجه خواهد شد که سازمان‌هایی وجود دارند که سیستم مالی و مدیر حسابداری دارند و نرم‌افزار حسابداری خریداری می‌کنند، این شرکت تنها کاری که باید انجام دهد این است که نرم‌افزاری مطابق با روش‌ها و سیستم‌های مالی آن سازمان‌ها تولید کند و از این بازار حاضر و آماده استفاده کند.
  •  Developing Market گروه بعدی بازارهای در حال رشد هستند. به عنوان مثال در حوزه نرم‌افزارهای حسابداری و مالی شرکت‌های کوچکی وجود داشته‌اند که از نرم‌افزار حسابداری استفاده نمی‌کرده‌اند و دوست دارند که اگر نرم‌افزارهای ارزان و ساده وجود داشته باشد، از آنها استفاده کنند. این نیازها در بازار در حال توسعه است. این بازارها به اندازه بازارهای گروه اول، بزرگ نیستند و اندازه آینده آنها مشخص نیست و باید ارزیابی کرد که آیا وارد این نوع بازار شویم و یا وارد نشویم.
  •  Emerging Market دسته سوم بازارهای در حال وقوع هستند. این نوع بازارها در حال حاضر وجود ندارند و ممکن است چند سال آینده به وجود آیند. برای این نوع بازارها باید زیر ساخت‌های خود را آماده کنیم و اگر انسان هوشمندی باشیم وارد این نوع بازار خواهیم شد زیرا اولین خواهیم بود. در بازاریابی حکمی وجود دارد که می‌گوید، اولین شایسته‌تر و محبوب‌تر از بهترین است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی