اصول بازاریابی

در این وبلاگ در مورد الفبای بازاریابی صحبت خواهیم کرد.

اصول بازاریابی

در این وبلاگ در مورد الفبای بازاریابی صحبت خواهیم کرد.

  • ۰
  • ۰

برای جایگاه سازی یک فرآیند داریم که پنج مرحله دارد. در فارسی به آن 5ت و در انگلیسی به آن 5D می‌گویند.

گام اول Documenting و یا تدوین است. ما اول باید ایده پردازی کنیم که چه جایگاه سازی برای ما بهتر است. چه چیزی باعث می‌شود طبقه ما بالا برود.

گام دوم تصمیم و یا Deciding است. تصمیم بگیریم کدام ها را بیشتر پرنگ کنیم و کدام را کمرنگ.

گام سوم تمایز یا Differentiating است. کدام یک از ویژگی‌ها را متمایز کنیم بهتر است. مثلا مزه پنیر را بهتر کنم یا بسته‌بندی آن را.

گام چهارم طراحی و یا Designing است. ویژگی‌ها را چگونه طراحی کنیم که مشتری محصول ما را خریداری کند.

گام پنجم تحویل و یا Delivering است. ویژگی‌ها را چگونه تحویل دهیم. همه را باهم تحویل بدهیم و یا آرام آرام تحویل دهیم و یا به چه روشی تحویل دهیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی