اصول بازاریابی

در این وبلاگ در مورد الفبای بازاریابی صحبت خواهیم کرد.

اصول بازاریابی

در این وبلاگ در مورد الفبای بازاریابی صحبت خواهیم کرد.

  • ۰
  • ۰

مشتریان ما در طول زمان دارای ارزش عمر مشخصی هستند که به آن Customer Lifetime Value گفته می‌شود. این فرمول برای بخش بندی بازار به کمک ما می‌آید.

برای محاسبه ارزش عمر مشتری یک فرمول ساده داریم. این فرمول در زیر آمده است.

در این فرمول GC خرید مشتری در یک سال می‌باشد. r هزینه نگهداری مشتری یا جذب مجدد Retention Cost می‌باشد. هزینه جذب ممکن است درصدی از خرید مشتری باشد. d هزینه و درصد تخفیفی است که به مشتری در خرید می‌دهیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی