اصول بازاریابی

در این وبلاگ در مورد الفبای بازاریابی صحبت خواهیم کرد.

اصول بازاریابی

در این وبلاگ در مورد الفبای بازاریابی صحبت خواهیم کرد.

  • ۰
  • ۰

بازار را خریداران به وجود می‌آورند که خود از یک یا چند نظر با هم تفاوت دارند. گاه خریداران از نظر خواسته، تمکن مالی، محل اسکان، سلیقه و شیوه خرید با هم فرق می‌کنند. شرکت‌ها با بخش بندی، بازارهای بزرگ و نامتناجس را طوری به بخش‌های کوچکتر تقسیم می‌کنند که بتوانند ضمن دسترسی موثرتر به این بخش‌ها با محصولات و خدمات خود به نیازهای منحصر به فرد آنها بهتر و اثر بخش‌تر پاسخ دهند. اندازه فیزیکی هر بخش مهم نیست، هر کدام از این بخش‌های کوچکتر باید یکسری ویژگی داشته باشند که بتوان آنها را به عنوان بخش‌های بازار شناخت. این ویژگی‌ها در زیر آمده‌اند:

  1. قابل اندازه گیری باشند.
  2. کدام بخش وزن بیشتری دارد. وزن هر بخش با سود آوری مشخص می‌شود.
  3. اندازه بخش به گونه‌ای باشد که سود آوری داشته باشد.
  4. پایداری لازم را داشته باشد. نباید در مدت کوتاهی از بین برود.
  5. امکان دسترسی به مشتری بالقوه در هر بخش وجود داشته باشد.
  6. مشتریان داخل هر بخش باید نسبت به هم همگن باشند.
  7. مشتریان هر بخش نسبت به مشتریان موجود در بخش‌های دیگر ناهمگن باشند.
  8. شرکت با توجه به زیر ساخت‌های خود توانایی پاسخگویی به نیازهای مشتریان در آن بخش را داشته باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی