اصول بازاریابی

در این وبلاگ در مورد الفبای بازاریابی صحبت خواهیم کرد.

اصول بازاریابی

در این وبلاگ در مورد الفبای بازاریابی صحبت خواهیم کرد.

  • ۰
  • ۰

آنچه را که ما به مشتری می‌دهیم ارائه بازاریابی است که همان کل بسته‌بندی است، این بسته بندی از یک سری عناصر تشکیل شده است به اسم آمیخته بازاریابی. در آغاز شخصی به نام James Culliton که یکی از پیشگامان علم بازاریابی شناخته می‌شود، تعریفی به این صورت ارائه داد که، بازاریاب‌ها مثل آشپز عمل می‌کنند و عناصری را باهم می‌آمیزند و میکس می‌کنند و به مشتری ارائه می‌دهند. پس از این، شاگرد ایشان آقای Neil Borden در یک مقاله مشهور با عنوان The Concept Of The Marketing Mix ، مفهوم تئوری آمیخته‌ی بازاریابی را مطرح کرد.

آمیخته بازاریابی در واقع یک ابزار کسب و کار است که در حوزه بازاریابی به کار می‌رود. عناصری دارد که اگر اندازه و میزان آنها را تغییر دهیم، می‌توانیم ارائه‌‎های بازاریابی متنوعی را خلق کنیم. یک مثال ساده می‌زنیم، فرض کنید که چندین آشپز داریم، امکانات، ابزار آشپزی و مواد اولیه یکسانی را در اختیار آنها قرار می‌دهیم و از آنها می‌خواهیم که غذای یکسانی را تهیه کنند. آیا طمع غذا و دستپخت آنها یکسان می‌شود؟ جواب منفی است زیرا نحوه‌ی تهیه غذا توسط افراد مختلف باهم متفاوت است. شرکت‌ها نیز همین گونه هستند. محصول مشابه ارائه می‌دهند اما به واسطه اینکه نگرش متفاوتی در بازاریابی دارند، ارائه‌های متفاوتی نیز دارند در واقع آمیخته بازاریابی ابزار و لوازم آشپزی است و ارائه بازاریابی غذا پخته شده است.

  • ۹۴/۱۰/۰۱
  • نوید یمینی

Marketing Mix

آمیخته بازاریابی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی