ما برای انجام بازاریابی احتیاج به چیزی داریم تا به مردم ارائه بدهیم. به این ارائه، Marketing Offer یا ارائه بازاریابی میگویند. در واقع ارائه بازاریابی چیزی است که سیستم ما میخواهد آن را بازاریابی کند. برای توضیح بهتر این موضوع، اجازه بدهید یک مثال بزنیم. فرض کنید شما میخواهید یک عطر را به عنوان هدیه برای دوستتان خریداری کنید. این عطر یک جعبه زیبا و یک شیشه بسیار زیبا و یک رایحه بسیار خوشبو دارد. دوست شما در نهایت فقط از رایحه استفاده خواهد کرد ولی برای داشتن آن عطر، شما پول بستهبندی، شیشه و رایحه عطر را باهم پرداخت کردهاید. در بازاریابی هم ما یک ارائهای داریم که در این ارائه مواردی وجود دارد. لطفا به شکل زیر توجه کنید.
به عطر و یا همان رایحه Core Product و یا کالای اصلی میگویند. شیشهای که عطر در آن قرار دارد را ارزش افزوده و یا Added Value میگویند و بستهبندی محصول را Marketing Support میگویند که همهی اینها را در خود جای داده است.
یک ارائه بازاریابی نیز همچنین حالتی دارد و لایههای مختلفی را شامل میشود. مصرف کننده نهایی فقط از Core Product استفاده میکند اما مشتری پول هر سه لایه را پرداخت میکند. این سه لایه، آمیخته آن محصول هستند و مشتری نمیتواند بگوید که فقط پول رایحه را میدهم و پول بستهبندی و شیشه را نمیدهم.