اصول بازاریابی

در این وبلاگ در مورد الفبای بازاریابی صحبت خواهیم کرد.

اصول بازاریابی

در این وبلاگ در مورد الفبای بازاریابی صحبت خواهیم کرد.

  • ۰
  • ۰

هر سازمان از دو جزء کلیدی تشکیل شده است. اول منابع تجدید پذیر یا Resources مانند نیروی انسانی، پول، تکنولوژی، مجوز، حقوق انحصاری، دانش فنی و هر چیزی که می‌توان قیمتی برای آن قائل شد. دوم توانمندی‌ها یا Capabilities مانند بهره‌ور و چابک بودن سازمان، بازارخوانی، استانداردها، توانایی مدیریت .و بازاریابی تعهد پرسنلی و در کل مسائلی که نمی‌توان روی آنها قیمت گذاشت. از مجموع این دو ما به شایستگی یا Core Competency  می‌رسیم که می‌تواند کالای با کیفیت و یا خدمات خوب و سریع باشد.

اگر منابع کافی برای حفظ این شایستگی وجود داشته باشد، ما به مزیت و یا Advantage خواهیم رسید. چیزی که ما داریم و ممکن است عده‌ای نداشته باشند مانند استاد کاری. حال اگر مزیت ما نسبت به دیگران بالاتر باشد، یعنی بتوان گفت تر یا ترین است( بزرگتر یا بزگترین، بهتر یا بهترین، سریعتر یا سریعترین و غیره) آن وقت ما مزیت رقابتی و یا Competitive Advantage داریم. حال اگر از دید مشتری مزیت رقابتی ما یگانه باشد آنگاه ما مزیت ممیزه و یا Differentiating Advantage داریم. هدف بازاریابی رسیدن به مزیت ممیزه است که البته اگر مشتری مزیت ما را نداند ارزشی ندارد. به عنوان مثال اولین بودن در کسب و کار یک مزیت بسیار مهم است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی