اصول بازاریابی

در این وبلاگ در مورد الفبای بازاریابی صحبت خواهیم کرد.

اصول بازاریابی

در این وبلاگ در مورد الفبای بازاریابی صحبت خواهیم کرد.

  • ۰
  • ۰

تفاوت مشتری و مصرف کننده و یا Customer Vs. Consumer

ما همیشه باید دو واژه کلیدی مشتری و مصرف کننده را در نظر داشته باشیم و هیچ وقت نباید این دو را باهم اشتباه بگیریم.تفاوت این دو را با تعریف کردن آنها مشخص می‌کنیم.

  • مشتری کیست؟
  • فردی است حقیقی و یا حقوقی
  • قدرت تصمیم گیری دارد
  • قدرت خرید دارد
  • در پی برآورده کردن نیاز مصرف کننده است
  • سلیقه‌ای در انتخاب دارد
  • ممکن است خودش کالا را مصرف نکند
  • ممکن است نقش واسطه داشته باشد

  • مصرف کننده کیست؟
  • کسی که منبع اصلی آن نیاز است
  • کسی است که از کالا استفاده می‌کند و آن را مصرف می‌کند
  • رضایت مشتری در گرو رضایت مصرف کننده است
  • الزاماً به کالا وفادار نیست
  • تصمیم نهایی را نمی‌گیرد
  • ارزش واقعی و کارکرد محصول را درک می‌کند

به عنوان مثال می‌توان به والدین و کودکان آنها اشاره کرد. پدر و یا مادر مشتری کالا هستند و کودکان آنها مصرف کننده آن کالا هستند. ما باید در نظر بگیریم که در اینجا راضی نگه داشتن مشتری و خشنود نگه داشتن مصرف کننده مطرح می‌شود.

“Customer Satisfaction and Consumer Delight”

  • ۹۴/۰۸/۲۵
  • نوید یمینی

Customer Vs. Consumer

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی